Profesje Niebojowe
Nawigator: Osoba bez której jakiekolwiek podróżowanie drogą morską jest niemożliwe. To właśnie nawigator ma olbrzymią wiedzę o świecie, prądach i innego rodzaju pułapkach jakie czekają na młodych żeglarzy. Do obowiązków nawigatora należy przedewszystkim obieranie odpowiedniego kursu, doradzania kapitanowi jaką drogę powinni płynać a przede wszystkim znajomość map morskich i sprawne posługiwanie się Pose'ami.
- Przykładem nawigatora z załogi słomianych była Nami.
Lekarz: Coś Cię boli, masz jakąś dziwną przypadłość o której nic nie wiesz, po walce mocno krwawisz i nie masz jak się uratować? W takich przypadkach niezbędny jest lekarz. Wielka wiedza o ludzkim ciele i mechanizmach nim rządzących a także znajomość wszelakiej medycyny konwencjonalnej bądź też nie, to jest właśnie domena lekarzy. Oprócz tego potrafią jak nikt inny składać ludzi do kupy, operacje na otwartych rana w zgiełku bitewnym? Najlepsi lekarze nie boją się niczego. Kolejna po nawigatorze profesja, której po prostu nie może zabraknąć.
- Lekarzem Luffiego jest Tony Tony Chopper
Kuk: Jesteś głodny lub spragniony? Nie ma sprawy kuk to magik, który z kilku liści sałaty, kawałka mięsa, dwóch ziemniaków i szczypty pieprzu jest w stanie poruszać Twoje zmysły. Bez dobrego kucharza załoga przymiera głodem. Kto jak nie kucharz zna się na składnikach i ich kompozycji. Niektórzy najlepsi kucharze potrafią towrzyć potrawy o wspaniałych właściwościach; gojenie ran, szybsze odzyskiwanie sił, większa chęć do walki. Nic dziwnego, że mówią na nich czarodzieje noża i widelca.
- Kukiem w załodze słomianych jest Sanji
Muzyk - Artysta, dzięki któremu czas na rejsu się skraca. Umila on bowiem życie pieśniami lub graniem na przeróżnych instrumentach. Profesja nie jest niezbędna lecz na pewno bardzo pożądana ze względu na to, że nikt lepiej nie podbuduje morale załogi od muzyka.
- Muzykiem w załodze słomianych jest Brook.
Szkutnik - Budowniczy łodzi, cieśla. Określeń jest wiele na tych mistrzów obróbki drewna. To oni przemieniają bale w deski a je w piękne okręty, które królują na wodach przez lata. Jeśli załoga chce pływać musi mieć swój okręt, oczywiście można go ukraść, lecz w ten sposób nie zdobędziesz wymarzonej jednostki pływającej. Jest na to tylko jeden sposób, zamówienie takowej u dobrego szkutnika. Załogi, które już posiadają swój wymarzony okręt muszą mieć na pokładzie cieślę. W końcu ktoś musi tą łajbę naprawiać prawda?
- Franky to najlepszy przykład cieśli.
Archeolog - Rodzaj historyka, który uwielbia grzebać w ziemi, w poszukiwaniu artefaktów przeszłości. Mól książkowy uwielbiający czytać o zamierzchłych czasach. Fan wymarłych kultur upadłych cywilizacji. Mekką archeologów jest wyspa Ohara na West Blue. Do ich umiejętności należy czytanie Poneglyphów. Archeolodzy z realiów One Piece szczególnie zainteresowani są jednym okresem w historii świata. Mowa o wieku Pustki ( Void Century) a także związanymi z nią trzema starożytnymi broniami: Plutonem, Posejdonem i Uranusem.
- Szczególnie zainteresowana tym tematem jest Nico Robin z załogi Luffiego
Kanonier: Osoba odpowiedzialna za kule, proch oraz armaty i dobrze się na nich znający. Nikt tak nie posługuje się tymi śmiertelnymi wynalazkami lepiej od niego. Każdy wie, że brak dokładności w sprawach materiałów wybuchowych najczęściej kończy się zatonięciem statku.
- Przykładem kanoniera może być Usopp
Wynalazca: Istotka w której łebku pełno różnych pomysłów! A to stworzy skuter wodny, a to wykorzysta daile by stworzyć broń potrafiącą wpływać na pogodę, nie jest to co prawda najważniejsza osoba na statku, ale z pewnością pożyteczna.
- Wynalazcami wśród słomianych są Franky oraz Usopp
Sternik: Co do za statek, którym nikt nie kieruje? - Taki który szybko znajdzie się na dnie. Morze jest niebywale groźne - a przy tym nie wybacza błędów. Dlatego na stanowisko Sternika potrzebna jest niezwykle czujna osoba, posiadająca również wielką krzepę.
- Przykładem Sternika może być Franky.